sunnuntai 18. syyskuuta 2011

My weekend!

På fredag kväll var det då cheerleading som gällde. Vår fotbolls lag hade borta spel i Mason city dit det tog ca 1 timme 30 min att köra. Det var ganska kallt och blåsigt så vi cheerade i våra långbyxor och jackor. Vårt
lag Cyclones van!!!!

Igår var jag med Matt, min host pappa, till the Mall här i Ames och köpte en homecoming dress för nästa lördags homecoming dance!!! Jag var ute lite i sista minuten så det fanns inte så många klänningar, men jag lyckades ändå hitta en vacker vit klänning (bild kommer senare). På kvällen for vi till  Bass pro shop (megabutik med alla möjliga outdoor saker för fiske, camping, jagning etc) och den egentliga orsaken varför vi for dit var restaurangen Uncle Buck's som är i samma hus.





 Den där outdoor butiken var helt super cool!! Där fanns massor med uppstoppade djur och det var bara så coolt fastän ja inte fiskar, jagar eller något sånt. Vi åt sen supper i Uncle Buck's fishbowl and grill (det heter fish för det är också ett bowlingställe och från taket hängde det fiskar och sånt) Till middagen kom också Aaron (min hostmammas son) och hans flickvän Christa (det är alltså de två som ska gifta sig i april). Dessutom kom christas mamma och pappa, mormor, hennes uncle och aunt, syster och systerns man och dera flicka. Allt som allt var vi 13 stycken. Och mitt i middagen proposed (heter det fria på svenska?) Aaron till Christa. Vi visste ju att hon skulle säga ja för dom planerar ju ren på bröllopet, men det var jätte sött av honom. Och vi alla utom Crista visste att han skulle göra det så det var likso en överraskning för henne. 

Ni gissar aldring vad jag åt som förrätt! Jag åt nämligen alligator kött!! det smakade helt som höna, det var alltså helt gott

  

 Alligator kött


Idag var vi till Des Moines och Christa provade på brudklänningar och jag provade min bride's maid's dress. den var helt najs. Sen på kv¨ällen var vi till perfect games här i Ames och bowlade.

Imorgon börjar homecoming week!!! Det kommer att bli spännande!

Puss
Maria

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti