maanantai 12. syyskuuta 2011

Bahamas part 2

Så på måndagen var vi alltså i Freeport, Bahamas. Vi köpte lite souvenirer från ''butikerna'' och så var vi på en alldeles ljuvlig strand.

5-6 tiden for båten från Freeport. På kvällen åt vi i en av båtens fancygare restauranger. På båten fanns det alltså olika buffeer där man kunde äta pizza, hamburgare, göra egna sallader, chinamat, fyllda smmörgåsar och batonger etc. Sen fanns det också finare restauranger dit man skulle klä upp sig och där maten också var finare.

6.9.2011-Tisdag

På tisdag morgon ca klockan 6 kom vi till Nassau, Bahamas huvudstad. Vi gick i land och shoppade lite. Nassau var mera som en stad och där fanns helt riktiga butiker med fasta priser. Men Nassau var nog  en ganska sliten stad men ändå helt vacker.

Vi åt luch på båten och sen for vi i land igen och fortsatte vår shopping och gjorde lite sightseeing. När jag hade shoppat färdigt och jag hade spenderat för mycket pengar for vi till båten igen. Efter att ha vilat en stund for vi ännu en tredje gång i land och till en strand. Båten var i hamnen hela natten och på onsdagen  for vi sedan vidare.

7.9.2011 - Onsdag- Fun day at sea

Hela onsdagen spenderade vi på båten. Vi åt, åkte i vattenrutchbanorna, solade, och åt lite mera. Och på kvällen for vi igen till fancyga restaurangen.

8.9.2011- Torsdag
På torsdag morgon kom vi tillbaka till Orlando, Florida. Vi checkade in på vårt hotell, som den här gången var alldeles vid cocoa beach, vi kunde se stranden från vår balkong.

På torsdagen for vi till NASA John F. Kennedy Space Center, som var som ett museum med raketer och sånt, men där man också gör  USA:s rymdraketer och varifrån man sänder dem ut till rymden.

9.9.2011 -Fredag

På fredagen for vi till Disney world och det var så amazing. Disney world i Florida består av fyra olika delar och vi hann bara gå en av dem, Magic Kingdom, och t.o.m. där blev det saker som vi inte hann se. Men som sagt det var alldeles otroligt!

10.9.2011 - Lördag

Lördagen var vår resdag, men före vi for till flyplatsen hann vi se en rymdraket lyfta. Det var från NASA space center där vi var på torsdagen som de sände raketen. Vi var på cocoa beach och vi kunde se och höra raketen mycket bra. Raketen skickades till månen men den var inte bemannad, där fanns alltså inga människor inne. Det var något alldeles otroligt att se raketen lyfta en once ín a lifetime upplevelse.

Raketen startar

Rök efter raketen

Den här resan var så otrolig, vi hade perfekt väder, ja så och gjorde så mycket otroliga saker och överlag var det en perfekt resa!!!