sunnuntai 25. syyskuuta 2011

Cheerleading!!!

Jag är då med i Fall cheerleading och en stor del av min fritid går åt det, så jag tänkte att jag skulle berätta lite om det. Vi har då träningar måndag till torsdag efter skolan. Skolan slutar 3.05 och träningarna börjar 3.30 och våra träningar är i skolan. Allt som allt är vi säker 60 stycken men vi är sedan delade i 3 grupper, Freshmen, Sophomores och Varsity. Freshmen är dom yngsta i high school dvs dom är 14 och deras cheerleaders hejjar på freshmen fotbolls lager som spelar varje torsdag. Sophomores är då andraårs studerande i high school och deras fotbollslag har spel på fredagar. Sedan har vi då varsity där är med i och vi är seniors och juniors och vårt fotbolls lag har spel på fredag kväll eftrer sophomores. Alla tre squadsen har sina egna cheerleading uniformer.

Våra träningar är 2 och en halv timme långa men på onsdagar får vi sluta en timme tidigare. Först har vi ca 30 min lihaskuntoa dvs vi gör magmuskler, benmuskler etc och stechar lite. Sedan gör vi squad jumps, för efter varje cheer skall man då göra ett hopp. När vi är färdiga med det här brukar vår huvudcoach ofta tala me oss om saker som har att göra med cheerleading typ säkerhetssaker, men också om våra mål etc. Sen delar vi på oss så att sophomores går med sin coach, freshmen med sin coach och varsity med vår coach. Sen övar vi på våra cheers och stunts. Sen brukar vi sluta med att springa, nångång går vi ner till footbollsplanen och springer fyra varv runt banan, nångång springer vi en länk i skolans omgivning och om det är dåligt väder springer vi inne i skolan.

Sen på fredagarna är det då spel där vi då cheerar. Vi har både hemmaspel och borta spel. Fotbolls perioden är ganska kort och just nu har vi bara en månad kvar.




Bild från fredagens homecoming spel, jag är med och lyfter flickan till höger.


'

Varsity med Coach Buss och vår rektor, jag är 6 flickan från vänster i sista raden


Varsity seniors





Getting ready for the game!

Forever and always no matter of what-after the game

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti