sunnuntai 6. marraskuuta 2011

Hej igen!!! Länge sen sist igen. För ca två veckor sen dog Jasons råtta, snyft, men hon var ren ganska gammal o hade sett ganska dålig ut ett tag så de va hennes tur att gå. Men sen på onsdagen (26 oktober) två veckor sen for vi till Ankeny, en stad ca 30 min från Ames, till Petsmart och köpte två möss istället. Jag skulle ha velat ha två dvärg hamstrar istället, men nog är dom här mössen också jätte söta. Jason döpte sin mus till Peaches och jag döpte min till brownie.
Brownie ännu i Petsmart


På väg hem



Rose visa stort intresse fö mössen som rörde sig i lådan

Rose <3
 Peaches (den vita med gråa fläckar) och Brownie (den gårbruna)

På torsdagen den 27 oktober hade vi sista fall cheerleading träningarna, vi hade cheerolympics och vi klädde ut oss, för det var veckan före halloween. Vi tävlade då i våra squads, Freshmen, Sophomores, and Varsity och vi hade olika roliga spel/tävlingar.
Här e då varsity i Halloween costumes

På fredagen 28 oktober, for vi då till Mall of America igen!!!! På lördagen åkte Jason och jag i alla berg o dalbanor etc, på nöjesfältet som e i mitten av Mall of America.

Bästa berg o dal banan nånsin, helt crazy men bra.
Jag måste ju bara få en bild med Sponge Bob och Patrick!!!
Karta över nöjesparken.
Vi åt då lunch på det här super coola stället, Bubba Gump Shrimp co. Det är liksom Forrest Gumps restaurang från film Forrest Gump altså.

Vid varje bord fanns då två skyltar en som sa Run Forrest run och en som sa Stop Forrest stop. Om man hade nåt ärende åt servitricen satt man då Stop Forrest stop skylten och då vet servitören att man vill något. Om man inte behöver något för tillfället låter man Run Forrest run vara överst.

Coconut shrimp <3 Före jag kom hit tyckte jag inte alls om räkor, men nu har jag blivit helt kär i cocos räkor, det är bara något såååå delicious!!!


Forrest Gumps kända kommentar, det stod alls  möjliga citat från filmen på bordet.
Man fick då köpa alla möjliga roliga saker i shoppen som var next to the restaurant, här e då var Forrest Gump sa när han träffa nån av presidenterna i filmen, han hade druckit så mycket dr Pepper så när han skakade hand med presidenten fick han igent vettigt sagt.


En ganska rolig butik som vi for till var Build-a-bear. Det var lite barnsligt men roligt, man fick då sätta ihop  sin egen teddy björn. Man valde då först ett teddybjörn ''skin'', sen kunde man välja att sätta in ett ljud eller en sågn i sin teddy björn, min sjunger Bruno Mars Lazy song då man trycker på dens framtass. Sedan skulle då teddy björnen fyllas, man valde först ett hjärta åt björnen och sedan fyllde en tant björnen. Sen skulle man då ''tvätta'' björnen. Och sedan skulle man komma på ett namn och göra ett födelse certifikat åt sin björn. Sedan kunde man välja olika kläder åt sin björn, och det fanns otroligt mycket att välja från. Jasons björn blev och kosta över $60 och min blev och kosta ca $50. Uuups, som tur var det inte jag som betalade



Tedd. E. Bear, med pass (nog måste han ju ha ett pass så att han kan resa till Finland med mig) och allt.



Här ''duschar'' vi då våra teddy bears

Teddy björnar och berg o dalbanor var då inte det enda vi gjorde, jag shoppade också lite vinter kläder och sånt.

Men nu börjar det bli läggdags för mig, så jag skriver mera om halloween o sånt senare.

<3 Maria


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti