sunnuntai 21. elokuuta 2011

Now it's all about Ames High

Förra torsdagen började då skolan här. Min skola hit heter Ames High School. I jämförelse med Lärkan känns den jättestor, det finns över 200 klassrum och på varje årskurs ca 400 elever eller t.o.m flera. Det menar att i hela skolan går det över 1500 elever. Första dagen var ganska hektisk och det var helt fullpackat i korridorerna när alla försökte hitta till sina klassrum. Som tur hade jag varit till skolan några gånger före skolan började, så jag visste vart jag skulle gå. Hit har vi samma läseordning halva året och vi har alla våra ämnen varje dag. Nu på första halvåret har jag Sociologi, fyssa, matta, U.S. History, Individualized reading, Introdiction to Journalism och som P.E. har jag modern dans. Våra lektioner är ca 45 minuter och sen har vi 5 minuter på oss att förflytta oss till nästa lektion. Det här gör att våra timmar börjar helt konstiga tider, ja kommer säkert aldrig att lära mig tiderna.

Förra veckan började jag occkså träna med cheerleader teamet, och tro mig de är mycket mer än att bara vara vacker och vifta med händerna. Efter första träningarna var mina muskler ganska så ömma.








På fredag kväll var jag och såg på mitt livs första amerikansk fotbolls spel. Det var varsity, dvs. junior och senior laget, som spelade. Vi spelade mot Des Moines North och vi vann dem överlägset med 54 poäng mot 7 poäng. Jag förstod nu inte så mycket av själva spelet, men stämningen på läktaren var super.

<3: Maria

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti