maanantai 8. elokuuta 2011

First weekend in America - The mall of America

Oukej, första texten från Amerika! Det här är nu min 6 dag här och jag kan redan säga att jag stortrivs här. Det känns faktiskt som om jag sku ha varit här längre, för det känns så hemtrevligt och bra här. Min familj är liksom den bästa man kan ha! Alla är så naturliga och sig själva och det gör att det känns som om jag skulle ha känt dem mycket längre än jag har gjort!

Nu på veckoslutet var vi till Minnesota och shoppade på Mall of America. Mall of America var som himlen för mig, jag kunde troligtvis ha spenderat flera veckor där!





Så på Mall of America shoppade vi (självklart), men där fanns massor med annat att göra också. T.ex. fanns det i mitten av mallen en nöjespark med typ över 50 maskiner. Dessutom fanns det också biosalonger, minigolf bana, massor med restauranger, många biosalonger och en sea life.



På fredagen fönstershoppade vi bara lite och sen åt vi middag på ett supercoolt ställe som hette Rainforest cafe. Namnet säger ren ganska mycket, men det såg alltså ut som i en regnskog och där fanns alla möjliga trevliga effekter. Emellanåt var det gorillor som började röra på sig o hålla ljud o emellanåt blev det storm med blixtar och allt.
På lördagen gick vi först till sea lifen och sen shoppade vi hela dagen. Lunch åt vi på ett annat coolt ställe, Kokomos cafe, som var helt som nån plats på hawaii. På kvällen for vi dessutom till IKEA (!!!!!) som låg alldeles bredvid. Det känndes såååå konstigt att vara i Ikea här, men vi hade roligt. Jason och jag prövade soffor och sånt och skrev shopping listor över sånt vi skulle vilja ha.


På söndagen körde vi sen hem och sen for Terri (mamman) och jag och fixade våra tår. En pedikyr var just vad vi behövde efter att ha shoppat hela veckoslutet.

Puss och hej
<3 : Maria

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti