maanantai 15. elokuuta 2011

My week

På måndagen och tisdagen gjorde vi inte något så speciellt, vi var mest hemma. Vi skötte några ärenden, fixade t.ex ett bibbakort åt mig och så var jag med Jason till tandläkaren.

På onsdagen for jag, Matt och Jason till Ledges State Park. Terri, mamman, har dagbarn så därför kunde ´hon inte komma. Det var otroligt vackert i Ledges, och vi hade bra och skönt väder.






Vi lämnade bilen uppe på en backe och gick sedan ner genom ett skogsområde ner till dalen. Nere i dalen gick vi sedan längs me ''floden'', vi gick alltså i vattnet, men det var inte någo djupt.

På torsdagen tog Matt, Jason och jag de tre äldsta dagbarnen till Ames Recreational Pool. Det var otroligt roligt att plaska omkring med tre sådär 7-8 åringar. Poolen var föresten också supercool, dit fanns en mega barnbassäng me vattenrutchbanor och grejer, en stor djup bassäng med hopptorn och vattenrutchbana. d
Dessutom fanns dit också en lazy river där man flöt omkring på mega simringar och två rutchbanor där man åkte med simringarna. Vädret var också den här dagen soligt och bra, omkring 25-30 grader.

På fredagen hjälpte jag Terri med att sköta dagbarnen. På kvällen for vi över till Matts föräldrar och åt bbq middag hos dem. Där var också Matts bror och hans fru, deras dotter och hennes baby. Så det var lite träffa slöktingar middag.








Igår körde vi då till Des Moines, Iowas huvudstad, och for på Iowa State Fair. State Fair är en megastor mässa, lite i stilen med bokmässan, fast hundra gånger större och där visas saker typiska för Iowa. Dit fanns t.ex. massvis med olika djur som kossor o hästar och sånt. Sen fanns det också allt från traktorer till hot tubs.

Idag var vi typ bara hemma. Vi var nog ut och äta o till wal mart och sånt, men i princip gjorde vi inget speciellt. Här äter vi allt som oftast ute eller tar take away, och hät ginnd otroligt många fast food kedjor och restauranger, allt från McDonalds och KFC till  Applebees och Wendy's bara för att nämna några. På kvällen for vi till Matts föräldrar och jag hjälpte Matt med att klippa deras gräsmatta. Matts föräldrar är helt super sympatiska och trevliga, så ja hjälpte mera än gärna dem. Nu ska jag och sova, det börjar bli ganska så sent hit.

<3: Maria

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti