maanantai 30. tammikuuta 2012

Happy Monday

äääää är jätte sur, hade skrivit en kunnon roman och så tryckte jag på någon knapp och deleta allt. Får väl börja från början. Det är tokigt hur snabbt tiden går nu när jag har min nya läseordning. Alla timmarna är bara så roliga och ja har massor med super människor i mina klasser. Tiden går lite för snabbt och det dumma är att varje dag som går minskar min tid här. 5 månader låter som en super lång tid, men jag har program för varje veckoslut ända till spring break som är om 6 veckor och efter spring break är det bara 2-3 veckor till bröllopet och prom och sen är det bara 2 veckor till min födelse dag och bara en månad tills skolan slutar.
Men anyways nu till dagens program. Hade en super skoldag, det är nog lustigt hur mycket roligare det är att puntta när man har 20 pojkar runt sej. :)  Känner mig dock lite dum för dom lyfter tusen gånger tyngre vikter än jag och Elaine (den andra flickan i min jumppa klass). Och det värsta har nog varit att läraren har satt mig och göra saker med en broom stick först så att jag inte skadar mig med tunga vikter. Det är nästan humiliating när pojkarna lyfter 150 lbs och jag viftar där med en keppi jumppa keppi. Nu när I know the stuff har jag fått börja lyfta tygder. Men känner mig ändå dum, för jag sätter inte ens alltid några tyngder på stickan ( weightlifting bar). Men till mitt försvar kan jag ändå sejja att den där stickan väger 45 lbs utan tyngder.

Så här ser det ut när pojkarna lyfter tyngder, 155 lbs ( ungefär 70 kg), holy cow det är ju mera än vad jag väger.

Såhär ser det ut när jag lyfter tyngder, 45 lbs (ungefär 20 kg)

Efter skolan stannade jag och såg på musikal övningarna, musikalen kommer att visas det här veckoslutet. Jag kom då inte med i själva musikalen, men ska hjälpa med sminket.
För supper åt vi Great Plains pizza, världens bästa pizza som nog har hundra miljoner calorier  i en slice. Men det är delicious!
Efter supper for jag då över till våra grannar på andra sidan gatan, och var barnvakt. Kände mig så amerikansk :) Dom har då tre barn, Adrian (10), Kalob (6 eller 7 eller nåt åt det hållet) och Arabella ( typ 4-5 månader). Satt då barnvakt åt dom en gång förut och det var total kaos. Bebisen va bara ty 3 månader och var fussy och grät nästan nonstop för dom där några timmarna och dom där pojkarna har typ båda adhd. Men idag var det riktigt skönt för Adrian var grounded i sitt rum och den där pappan tog Kalob till boys scout, som då också var orsaken varför jag var där för mamman var nån annanstans. Arabella var då lite fussy en stund men jag fick henne och somna ganska fort, men före det han hon då burppa up mjölk all over me. Sen nar hon somna titta jag bara på en leffa. Det var skönt och tyst. Jag han då se nästan hela Burlesque.

Det lustiga var då att huvudpersonen i filmen Alli, eller vad hon nu heter som Christina Aguilera spelar, är då från Iowa i filmen. 


Vi hade då idag fått våra girls scout cookies och dom var såååå goda, speciellt the caramel and coconut ones. En av Terris dagisbarn är då i girls scout så vi köpe dom av henne. Girls scout säljer då varje vår sina cookies och så far dom på nån utflykt eller nåt me pengarna. På hösten sålde boys scout sina delicious popcorns, min favorit var caramel and chocolate popcorn.  Det här var nu allt för idag :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti