sunnuntai 11. joulukuuta 2011

one weekend in Deccember

Nu är en vecka över igen (tiden går så otroligt snabbt) och vi har gjort alllt möjligt. Vi har förberett oss för vår resa, packat väskor occh sånt och sen har vi bara chilla och haft roligt. Igår morse efter paperouts (Jason delar då ut tidningar här i vår neighbouhood o jag brukar hjälpa honom) så for vi till Hyvee gas och köpte donuts till morgonmål (hehe super hälsosamt). Och sen istället för att bara äta dom normalt så fick vi en helt tokig päähänpistos och hänge då dom från taket och tog en tävlig vem som kan äta sin donits snabbast och vi fick inte använda våra händer. Jason vann, men jag var en god tvåa. Det var helt hilarious. Att sånt här håller vi på med klockan 9 på en lördag morgon :) Men varfor sku man nu äta sin donits på ett normalt sätt när man kan göra det på ett roligt sätt!


Igår satte vi då också upp vår julgran och dekoredade den. Våra katter blev helt kära i granen.




ja tror inte att jag har skrivit något om våra fåglar förr, så nu tänker jag göra det. Vi har då 4 fåglar, två undulater (tror jag iaf att dom är) och två mini papegojjor eller nåt åt det hållet. Idag hde vi då en av dom ut ur buren och Matt fråga då om jag vill låta den sitta på mitt finger. Jag var då super skeptisk för jag vet att dom typ bits, och Jason ville inte hålla den för en gång bet den honom i kinden, men Matt sa nu bara att int biter den och om den biter så kommer den nog inte att bita så hårt. Nå jag satt då ut mitt pekfinger så att den sku kunna klättra upp på mitt finger och vad gör då den dumma fågeln, biter mig i fingret så hårt som den kan förstås. Det börja faktiskt blöda! Dummadumma fågel, så från och med kommer jag inte att gå nära den. Sen sa Matt att den också bet honom första gången och nu biter den säkert inte mig mera, men nej tack jag litar inte på den fågeln nå mer.




hejs svejs

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti