keskiviikko 27. heinäkuuta 2011

Blog post nr. 1: Still in Finland

Det här känns lite spännande, att skriva blogg alltså, har nämligen aldrig förr gjort det. Jag vet inte riktigt var jag skall börja, men det kan ju vara bra att berätta att det här kommer att vara en blogg över mitt liv i USA. Jag skall nämligen åka som utbytes elev till USA, närmare sagt till AMES som ligger i delstaten Iowa.

Idag är det jämnt en vecka kvar tills jag skall resa iväg!!! Det känns helt konstigt, har inte riktigt ännu heller fattat att jag påriktigt skall åka iväg. Jag fick ju redan i februari veta vart jag skall åka och hos vilken familj jag kommer att bo. Jag har alltså haft på mig 5 månader att förbereda mig och jag har varit mycket i kontakt med min familj (som föresten består av mamma, pappa och en 13 årig pojke), men det att jag skall åka iväg har alltid kännts så avlägset och som något som kommer att hända långt långt fram i tiden. Och nu plötsligt är det där långt långt fram i tiden helts snart!

Igår tömde jag hela mitt klädskåp och satte kläderna i tvätten. Så bara kläderna har blivit tvättade så kan jag börja packa. Förstår inte riktigt hur jag skall få me allt det jag vill ha me, man får nämligen bara ha en väska som väger 23 kg me på flyget!!! Men sen har jag i alla fall en bra orsak att shoppa loss när jag kommer till USA.

Igår köpte jag också några saker som jag tänker föra som present åt min familj, det kommer att bli ett litet ''det bästa från Finland'' paket, med mumin, marimekko etc.

Det var väl nu allt för den här gången, det kommer mera sen senare!

<3 : Maria

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti